X
تبلیغات
زولا

معلم

آموزش
پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392

جدول ارزشیابی


 

 

جدول اهداف، نشانه‌های تحقق و سطوح عملکردی درس قرآن پایه ی سوم ابتدایی ( تلفیفی )

 

موضوع

اهداف کلی

دروس

نشانه‌های تحقق

سطوح عملکرد

درجه

اهمیت

 

 

 

 

 

خواندن

 

 

روخوانی

 

مهارت روخوانی

کلمات و عبارات قرآنی کتاب درسی

 

فصل اول

 و دوم

 

روان یا شمرده خوانی کلمات و عبارات قرآنی کتاب درسی

خیلی خوب

کلمات و عبارات قرآنی کتاب درسی را صحیح1 و به‌صورت روان می‌خواند.

 

1

خوب

کلمات و عبارات قرآنی کتاب درسی را صحیح و به‌صورت شمرده می‌خواند.

قابل قبول

اغلب کلمات و عبارات قرآنی کتاب درسی را صحیح و به ‌صورت شمرده می‌خواند.

نیازمند آموزش

برخی از کلمات و عبارات قرآنی کتاب درسی را به صورت بخش بخش می خواند.

 

قرائت

 

 

مهارت

 روان خوانی

سوره کوتاه و

 اذکار نماز

 

 

فصل دوم

 

1-  خواندن سور کوتاه و عبارات و اذکار نماز

به صورت آهنگین یا روان

2-  حفظ نسبی اذکار و عبارات نماز

 

خیلی خوب

آیات جلسه ی اول، سور کوتاه و عبارات و اذکار نماز را به صورت آهنگین2 و از حفظ می خواند.

 

 

1

خوب

آیات جلسه ی اول، سور کوتاه و عبارات و اذکار نماز را تقربـباً آهنگین و به صورت حفظ نسبی3 می خواند.

قابل قبول

آیات جلسه ی اول، سور کوتاه و عبارات و اذکار نماز را به صورت روان می خواند و می تواند برخی از عبارات و اذکار نماز را از حفظ بخواند.

نیازمند آموزش

آیات جلسه ی اول، سور کوتاه و عبارات و اذکار نماز را به صورت شمرده و از روی کتاب درسی می خواند.

 

 

 

آموزه‌‌های

قرآنی

 

 

آداب

خواندن قرآن

 

عمل به

 آداب خواندن

قرآن کریم

 

 

فصل دوم

 

 

رعایت آداب

خواندن قرآن کریم

خیلی خوب

آداب4 خواندن قرآن کریم را رعایت می کند.

 

 

2

 

خوب

بیش تر آداب خواندن قرآن کریم را رعایت می کند.

قابل  قبول

برخی از آداب خواندن قرآن کریم را رعایت می کند.

نیازمند آموزش

در رعایت آداب اولیه ی خواندن قرآن به یادآوری معلم نیازمند است.

 

 

پیام قرآنی

 

درک مفاهیم

 پیام های قرآنی

 

فصل دوم

 

خواندن متن پیام قرآنی و ترجمه آن از روی کتاب درسی و بیان مصادیق پیام

خیلی خوب

متن و ترجمه پیام قرآنی را از حفظ  می خواند و با توضیحات کافی مفاهیم ومصادیق آن را با زبان کودکانه بازگو می‌کند.

 

1

 

خوب

متن و ترجمه پیام قرآنی را از روی کتاب درسی می خواند و با بیان توضیحات کلّی مفاهیم ومصادیق آن را با زبان کودکانه بازگو می‌کند.

قابل  قبول

متن و ترجمه پیام قرآنی را از روی کتاب درسی می خواند و می تواند برخی از مفهوم و مصداق آن را با زبان کودکانه بازگو می‌کند.

نیازمند آموزش

متن وترجمه پیام های قرآنی را از روی کتاب درسی می خواند و به کمک معلم برخی از مفاهیم و مصادیق آن را به زبان کودکانه بازگو می کند.

 

صحـیح خوانی یعنی خواندن کلمات، عبارات و آیات قرآن کریم با رعایت عملی قواعد خواندن قرآن.

تذکر: تعریف و بیان قواعد روخوانی در ارزیابی مورد نظر نیست، بلکه کار برد و رعایت عملی آن ها کافی است.

1-    خواندن آهنگین یعنی خواندن شبیه نوار آموزشی

2-    حفظ نسبی یعنی خواندن از حفظ به کمک معلّم

3-    آداب که انتظار است دانش آموزان پایه ی سوم ابتدایی رعایت کنند عبارت است از : با وضو بودن، سکوت هنگام شنیدن قرآن، احترام به قرآن و گفتن اعوذبالله من الشیطان الرجیم و بسم الله الرحمن الرحیم در شروع خواندن قرآن.

4-   مناسب است دانش آموزان را به حفظ پیام های قرآنی تشویق کنیم.

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)