معلم

آموزش

معلم

آموزش

پرورشی


با این دو بازی جالب به کودکتان کمک کنید مهارت های حرکتی اش را بهتر کند و ماهیت اشیا را بشناسد.

تا کنون حتماً متوجه شده‎اید که نوزادتان با غذایش بازی می‎کند و این درست مانند بازی با لوگوها، کفش‎ها و هر چیزِ دیگری است که می‎تواند رویِ یکدیگر بچیند و بعد آن ها را پخش کرده و فرو بریزد. غذاهای او را در ظرف‎های کوچکی در مقابلش قرار دهید تا بتواند آن ها را بردارد و بیندازد و به این شیوه مهارت‎های خود را تقویت کند.

بازی دسته بندی
مناسب برای: سنین 8 تا 15 ماه
کمک به رشدِ مهارت‎های: حرکتی ظریف و هماهنگی دست‎ها با چشم‎ها
وسایلِ مورد نیاز: چند کاسه کوچک، ظروفِ پلاستیکی با در و غذاهای انگشتی
کاسه‎های کوچک را با غذا‎هایِ رنگارنگِ انگشتی مورد علاقه کودک‎تان پُر کنید؛ از جمله تکه‎های کوچکی از میوه‎های نرم، سبزیجاتی که به خوبی پخته شده‎اند، تکه‎های کوچکی از مرغ و ماهی و مکعب‎های کوچکی از پنیر. سپس به او ظروفِ خالی را نیز بدهید و از او بخواهید تا غذا‎هایِ موجود در کاسه‎ها را به ظرف خالی منتقل کرده و با هم مخلوط کند (خودتان را برای دور ریختنِ محتویاتِ برخی از ظرف‎ها نیز آماده کنید). در حینِ این که کودکتان وعده غذایی را آماده می‎کند با او صحبت کنید.

بازی با حباب
بازی با حباب تفریحی جالب برای کودکان است. نوزادتان از تماشای حباب‎ها لذت می‎برد و چند تا از آن‎ها می‎ترکاند.
مناسب برای: سنین 8 ماه تا 1 سال
کمک به رشدِ مهارت‎هایِ: فهمِ پایداری شئ و هماهنگی دست‎ها با چشم‎ها
وسایلِ مورد نیاز: حلقه‎ای برای درست کردنِ حباب‎ها (می‎توانید آن را به طورِ آماده از بیرون خریداری کرده و یا خودتان در خانه درست کنید).
نوزادتان را در صندلی مخصوصِ بلندش قرار دهید. سپس زیرِ سینیِ صندلی خم شوید تا کودک شما را نبیند و از پایین به سمتِ بالا و نوزادتان حباب تولید کنید. اجازه دهید حباب‎ها مقابلِ او از بالا به پایین بیایند. مدتی صبر کنید و دوباره حباب تولید کنید. این حباب‎ها بسیار جالبند و در انتهای بازی فهمیدنِ اینکه شما را ندیده است، اما شما بودید که حباب تولید می‎کردید، برایش بسیار جالب خواهد بود. شما می‎توانید جایتان را نیز عوض کرده و حباب‎ها را از جهاتِ مختلفی به سمتِ نوزاد بفرستید. می‎توانید این بازی را قبل از حمامِ کودک انجام دهید تا در صورتی که حباب‎ها نوزادتان را صابونی کردند، او را بشویید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد