معلم

آموزش

معلم

آموزش

آموزش

بسم رب معصومه)سلام ا... علیها(
نام و نام خانوادگی: تاریخ:
1
پس از بازنویسی بیت زیر، نهاد و گزاره را مشخص کنید:
هرگز نرسد به منزل عشق بی بدرقه ی تو، کاروان ها
2
با توجه به شعر زیر قافیه را مشخص کنید:
بادِ بهاری وزید از طرفِ مَرغزار باز به گردون رسید، ناله ی هر مُرغِ زار
هر گل و برگی که هست، یاد خدا می کند بلبل و قمری چه خواند؟ یاد خداوندگار
3
وصل کنید:
نجمه در مسجد مقدس جمکران نماز امام زمان)عج( خواند. پرسشی
چه روز دل انگیزی! خبری
تکالیفت را انجام دادی؟ امری
لطفا سجاده را در جای مخصوص خودش بگذار. عاطفی
4
در سه سطر حرم حضرت فاطمه معصومه)س( را توصیف کنید:
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
5
موصوف و صفت ها )ترکیب های وصفی( را مشخص کنید.
معرفت آفریدگار، ناله ی موزون، باد بهاری، برگ درختان، بوی خوش
* ت شما آرزوی من است
موفقیّ *
6
در درس دوم، کلماتی که تشدید دارند، پیدا کنید و بنویسید)ده کلمه(:
7
مخالف)متضاد( کلمات زیر را بنویسد:
مفید≠ ظاهر≠ تفاوت ≠ پسندیده ≠
8
مفرد یا جمع بودن کلمات زیر را مشخص کنید.
مرغزار، درختان، ایمان، کبوتران، آسمان، دیدگاه ها، نمایان، بحث ها، گفت و گوها، دوستان
9
جای خالی را با توجه به معنای داده شده، کامل کنید و بنویسید.
مو...ون: هماهنگ  .......... مَر... : چمن و سبزه  ......
فاخ....ه: کوکو  ............ ربی... : بهار  ...........
11
از درس اول و دوم پنج کلمه ی هم خانواده پیدا کنید و بنویسید:
لطیفه :
از کسی می پرسند کی آمدی؟
گفت: پس فردا
گفتند: پس فردا که هنوز نیامده !
گفت: جلو افتادم که عقب نیفتم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد