معلم

آموزش

معلم

آموزش

ریاضی ششم

به نام خدا
( ریاضی ششم فصل چهارم : عددها ی تقریبی درس سوم : نمایش عدد های تقریبی روی محور ( صفحه ی ۷۲ الی ۷۵
هدف ها :
- نمایش تقریبی عدد های کسری روی محور اعداد
- انجام محاسبات تقریبی ( به دو روش )
- محاسبه ی خطای تقریب در محاسبات ریاضی
مهارت ها :
- مقایسه ی انجام محاسبات تقریبی به دو روش (تقریب زدن وسپس انجام عملیات یا انجام عملیات و سپس
تقریب زدن )
- مشاهده ی و درک مقدارخطای تقریب در محاسبات تقریبی جمع کسرها
- مشاهده ودرک مقدارخطای تقریب در محاسبات تقریبی به کمک شکل ( طولی – مساحتی )
توصیه های آموزشی :
- در هنگام محاسبه ی مقدار تقریبی کسرها استفاده از ماشین حساب مفید است ؛ چون هدف تقویت مهارت
تقسیم کردن نیست بلکه هدف اصلی تعیین مقدار تقریبی عدد به دست آمده از تقسیم است .
- محاسبه ی تقریبی می تواند تصور خوبی از حدود پاسخ عملیات ریاضی را مشخص کند .
فعالیت ۱ صفحه ی ۷۲
آنچه دانش آموزان کلاس ششم می دانند :
۱ -با مفهوم تقریب به روش قطع کردن و گرد کردن آشنا هستند .
۲ -می توانند به درستی محل هر عدد اعشاری و کسری را روی محور اعداد نمایش دهند .
۳ -می توانند با توجه به مقدارتقریب ، واحد محور را به درستی قرارداد کنند وهرواحدرا به تعداد مناسب تقسیم کنند.
فعالیت ۱ صفحه ی ۷۲ ( هدف : نمایش عددهای تقریبی روی محور اعداد که باعث تقویت تفکر بصری در دانش
آموزان می شود )
نکته : آن چه در این تمرین می خواهد :
۱ -نمایش کسرکوچک تر از واحد روی محور اعداد .
۲ -تبدیل کسر به عدد اعشاری ( به کمک تقسیم صورت برمخرج کسر )
۳ -تقسیم صورت بر مخرج کسر به کمک ابزار ماشین حساب .
۰ و به روش قطع کردن . / ۴ -محاسبه ی عدد تقریبی با تقریب کم تر از ۱
پاسخ پیشنهادی :
۰
و به روش قطع کردن ع
دد اعشاری عدد کسری / عدد تقریبی با تقریب کم تر از ۱
۰/۴۶۶ ۰
/ ۴
۰/۵۲ ۰
/ ۵
۰/۷۱۴ ۰
/ ۷
۰/۱۰۵ ۰
/ ۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد