-
ریاضی ششم
سهشنبه 23 آبانماه سال 1391 23:17
بسمه تعالی ( ریاضی ششم فصل اول : کسر متعارفی درس چهارم : ضرب و تقسیم ( صفحه ی ۱۶ الی ۱۹ هدف ها : - کسب توانایی ضرب و تقسیم کسر و عدد مخلوط - کسب توانایی ضرب و تقسیم کسروعدد مخلوط ازطریق (محاسبه ی مساحت - گسترده نویسی - شکل - محور اعداد) مهارت ها : - توا ا نیی ارایه نمایش ضرب و تقسیم کسر و اعداد اعشاری به صورت تصویری -...
-
ریاضی ششم
سهشنبه 23 آبانماه سال 1391 23:16
به نام خدا ( ریاضی ششم فصل دوم : عددهای اعشاری درس سوم : تقسیم یک عدد بر عددهای طبیعی ( صفحه ی ۳۲ الی ۳۵ هدف ها : - تقسیم یک عدد برعددهای طبیعی و درک الگوریتم تقسیم - تقسیم عدد اعشاری بر عدد طبیعی - پیش روی در تقسیم مهارت ها : - ارائه ی نمایش تصویری و برقراری ارتباط کلامی در انجام فرایند تقسیم - توانایی نوشتن الگوریتم...
-
نمونه سوال
شنبه 23 اردیبهشتماه سال 1391 19:55
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ردیف دانش آموزان عزیزبا دقّت جواب سؤال ها را بنویسید . شمارک 1 هر کدام از شکل های زیر چند خط تقارن دارد ؟ ..................................................................... ........................................................................
-
نمونه سوال
شنبه 23 اردیبهشتماه سال 1391 19:52
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ردیف دانش آموزان عزیزبا دقّت جواب سؤال ها را بنویسید . شمارک 1 عدد 8 2 0 5 1 را با حروف بنویس ؟ ................................................... ...................
-
نمونه سوال
شنبه 23 اردیبهشتماه سال 1391 19:45
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 شمارک بسمه تعالی بارم 1 در جای خلی کلمه ی کوچکتر یا بزرگتر بنویسید . عددهای دو رقمی .......................................... از عددهای چهار رقمی هستند . عددهای سه رقمی .......................................... از عددهای دو رقمی هستند . 1 2 جمع...
-
[ بدون عنوان ]
شنبه 23 اردیبهشتماه سال 1391 19:35
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 شمارک 1 در جاهای خالی عدد مناسب بنویس . .......................... یکی و .......................... ده تایی و .............................. صدتایی و ................................... هزارتایی می شود 5849 یکی ده تایی صدتایی یکان دهگان...
-
نمونه سوال
شنبه 23 اردیبهشتماه سال 1391 19:26
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 جواب درست را با دقّت بنویس. 1 به پیش از کلمه ی داده شده یک کلمه اضافه و جمله را کامل کن . .................................................. اختراع...
-
تمرین ضرب
جمعه 22 اردیبهشتماه سال 1391 15:05
ضرب های زیر را در مدت 10 دقیقه جواب بده یا در مدت 10 دقیقه جواب آن ها را بنویس . = 2 × 0 = 9 × 4 = 7 × 4 = 4 × 4 = 5 × 7 = 9 × 2 = 3 × 0 = 2 × 7 = 6 × 8 = 1 × 1 = 5 × 5 = 8 × 7 = 8 × 1 = 7 × 10 = 8 × 0 = 0 × 2 = 3 × 10 = 0 × 4 = 1 × 6 = 2 × 4 = 2 × 1 = 1 × 4 = 6 × 5 = 10 × 10 = 0 × 3 = 6 × 9 = 10 × 6 = 9 × 7 = 4 × 9 =...
-
شب ادراری
چهارشنبه 5 بهمنماه سال 1390 12:28
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA مقدمه در صورتی که کودکی بطور مکرر حداقل 2 بار در هفته و به مدت حداقل 3 ماه پیاپی بدون استفاده از داروهای ادرارآور و یا بدون داشتن بیماریهای زمینهای مانند دیابت و صرع و بیماریهای سیستم اعصاب بستر خود را خیس کند، و سن کودک بالای 5 سال باشد، میتوان او را به عنوان کودک دچار...
-
نمونه سوال
سهشنبه 20 دیماه سال 1390 03:53
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ارزشیابی علوم 7/2/87 نام و نام خانوادگی : 1- اندام های دستگاه گوارش انسان را نام ببر . 2 – آب دهان در ...................................................................... و .........................................................................
-
نمونه سوال
سهشنبه 20 دیماه سال 1390 03:51
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ارزشیابی علوم 14 / 2 /87 نام و نام خانوادگی : 1- مواد موجود در غذاها را نام ببر و بنویس . 2 – پروتئین ها برای ................. بدن لازم اند . 3 – مواد قندی و نشاسته ای به بدن ................................. می رسانند . 4 – دو ماده ی غذایی نام...
-
نمونه سوال
سهشنبه 20 دیماه سال 1390 03:49
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ارزشیابی علوم 31/1/87 نام و نام خانوادگی : 1- حرکت بدن بر عهده ی ...................................................................... است . 2 – اندام های حرکتی را نام ببر. 3 – چند نوع ماهیچه داریم ؟...
-
نمونه سوال
سهشنبه 20 دیماه سال 1390 03:47
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 ارزشیابی علوم 20/1/87 نام و نام خانوادگی : 1- دریاهای بسیار بزرگ را ...................................................................... می گویند . 2 – در روی زمین مقدار ...................................................................... از...
-
نمونه سوال
سهشنبه 20 دیماه سال 1390 03:45
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 سلام ! 1 دو کلمه ی ‹ قرآن ، احترام › را در یک جمله به کار ببر . قرآن – احترام :...
-
ضرب انگشتی
پنجشنبه 8 دیماه سال 1390 12:12
ضرب انگشتی یک نویسندهی ایرانی به نام بهاءالدّین در کتاب خود که در ایران و هند پخش شد، روش جالبی را در مورد ضرب به کمک انگشتان معرفی کرد . کشاورزان روسی، هنوزهم این روش را برای حساب کردن ضرب های (6×6)و بیشتر ازآن به کار می برند . توضیح این روش به وسیله ی یک مثال : مثلاً می خواهیم : 8×7 را به کمک این روش حساب کنیم ....
-
[ بدون عنوان ]
یکشنبه 27 آذرماه سال 1390 11:46
-
ویژگیهای کودکان6 تا 11ساله:
پنجشنبه 17 آذرماه سال 1390 14:46
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 به نام خدا اولیا ی گرامی خوب است که فرزندانمان را بهتر بشناسیم تا انتطارات و توقعمان را نسبت به توان و ویژگی های خاص خودشان تنطیم کنیم تا مدرسه و درس برای آنان شیرین و لذ ت بخش شود. جبران خلیل در کتاب پیامبر در باره فرزندان چنین گفته : شما والدین...
-
مبانی و اصول حاکم بر پرورش حس مذهبی
پنجشنبه 17 آذرماه سال 1390 08:10
در آموزش و تعلیم هر موضوعى، اصول و مبانى ساختار آن موضوع از اهمیت ویژه و اساسى برخوردار است. اصول و مبانى هر علمى به منزله ستون و پایه ساختمان است که در استحکام و عمر آن نقش اساسى دارد. در علوم گوناگون نیز مانند جامعه شناسى، روان شناسى، تعلیم و تربیت، و راهنمایى و مشاوره، اصول و مبانى این علوم نقش اساسى بر عهده داشته...
-
خلاقیت در بستر ارزشیابی توصیفی
پنجشنبه 10 آذرماه سال 1390 01:27
خلاقیت در بستر ارزشیابی توصیفی در این مقاله سعی شده با توجه به اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در برخی از مدرسه های ابتدایی ایرانی، ضمن تعریف خلاقیت، به عناصر و عواملی که باعث بروز خلاقیت می شود، اشاره شود و سپس به ارزشیابی توصیفی و فضایی که اجرای این طرح برای بروز خلاقیت ایجاد می کند، پرداخته شود. مولف مقاله کارشناس...
-
نظریه های یادگیری
پنجشنبه 10 آذرماه سال 1390 01:14
مقدمه: ما همیشه در حال یادگیری هستیم ونه تنها مهارتی جدید یا موضوعی درسی را می آموزیم که رشد هیجانی ، تعامل اجتماعی ،و حتی رشد شخصیت هم با یادگیری حاصل می شود . از چه چیز بترسیم ، چگونه مؤدب باشیم ، چگونه صمیمی باشیم و جز آن ، همه را می آموزیم . یادگیری را می توان تغییر دائمی رفتار که درنتیجه تمرین به وجود آمده است...
-
نقدی بر جهش
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:31
نقدی برجهش تحصیلی دانش آموزان وبررسی آثار وتبعات آن بردانش آموزان دوره ابتدایی : ازمیان روشهای متعدد ومتنوع آموزش کودکان تیز هوش وسر آمد ،جهش تحصیلی یکی از متداولترین وقدیمی ترین شیوه های آموزش این دسته از دانش آموزان به شمار می آید وشاید بتوان گفت که تنها روش تسریع تحصیلی است که در نظام آموزش وپرورش جامعه ما مورد...
-
ارزشیابی توصیفی چیست؟
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:20
ارزشیابی توصیفی چیست؟ ارزشیابی توصیفی، شکلی از ارزشیابی تحصیلی-تربیتی است که در آن معلم با مشارکت فعال و دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها، پیشرفت ها و موفقیت های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و...
-
ارزشیابی توصیفی
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:16
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 - ارزشیابی توصیفی چیست؟ بعد از مصوبات 647 و 649 شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تهیه طرحی برای تغییر نظام ارزشیابی پایههای اول تا سوم ابتدایی، طرحی تحت عنوان ارزشیابی توصیفی تهیه و به اجرای آزمایشی گذاشته شد. اهداف اساسی این طرح به شرح زیراست:...
-
علل بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:09
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE مطالب : علل بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس... بسیاری از معلمان و حتی مدیـران مـدارس از دانش آموزانی که به اعتقاد آن ها شلوغ هستند و رفتارهای نا خواسته و نا مناسبی از خود بروز می دهند و به این ترتیب نظم و انضباط مدرسه و کلاس درس را دچار اخلال می کنند گله دارند.... برای...
-
دانستنی های کوتاه درباره حیوانات
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:05
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 دانستنی های کوتاه و جالب درباره حیوانات بعضی از پرندگان چنان درجه حرارت بدنشان بالاست که مجبورند برای حفظ این گرما، غذای زیادی بخورند، به طوری که اگر شما بخواهید به اندازه این نوع پرندگان غذا بخورید باید در هر وعده غذا حداقل ۱۰ کیلو غذا...
-
جایگاه پرورش حس دینی در تربیت کودکان
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:03
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 جایگاه پرورش حسِ دینی در تربیت کودکان چیست؟ جایگاه پرورش حسِ دینی در تربیت کودکان نویسنده :محمد قمی فر انسان با حضور درصحنه های متفاوت حیات اجتماعی از دوعامل تعیین کننده متاثر می شود . الف ) برداشت های ذهنی ب ) احساسات و عواطف مقوله های مهمّی که...
-
تعلیم از دیدگاه امام
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 08:00
امام خمینی (ره): ابتدایی را دریابید، که دانشگاه دیر است. مقام معظم رهبری(دام عزّه): تعلیم کاری بسیار ظریف و دقیق است، تعلیم فقط این نیست که ما مجموعهای معلومات را در کاغذ بگذاریم و به دانش آموز بدهیم و بگوییم بخوان، بعد هم برههای از سال را معین کنیم تا بیایند امتحان دهند. این تعلیم حقیقی نیست و تعلیم باید طوری باشد...
-
شیوه بارش مغزی
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 07:58
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 شیوه ی بارش مغزی شیوه ی بارش مغزی ((به نام پرور دگاری که عشق به آموختن و خدمت را در انسان به ودیعه نهاد)) مقدمه بارش مغزی" BRAIN STORMING " یکی از شناخته شده ترین شیوه های برگزاری جلسات هم فکری و مشاوره بوده و کاربرد جهانی دارد. این...
-
نقش خانواده در پرورش احساس مذهبی در کودکان
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 07:56
Normal 0 false false false false EN-US X-NONE X-NONE نقش خانواده در پرورش احساس مذهبی در کودکان کودکان تشنه یادگیری هستند ، و نیاز به دانستن و پی بردن به راز هستی نیازی فطری است . به هر صورت آنها ، به طورر مستقیم و غیر مستقیم ، آگاهانه و یا ناآگاهانه می آموزند که همه جا مدرسه و کلاس درس است و همه کس می تواند معلم و...
-
دانستنی ها برای معلم
چهارشنبه 9 آذرماه سال 1390 07:53
Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE به نام خدا دانستنی ها برای معلم نیازهای جانوران زیستگاه : جایی است که گیاه، جانور یا گروهی از گیاهان یا جانوران در آن زندگی می کنند . زیستگاه انواع و اندازه های بسیار متنوعی دارد . زیستگاه سنجاب ها، گوزن ها و دارکوب ها درخت زار است . زیستگاه بالن ها اقیانوس است، برکه...